مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 20:452023-12-27سياسي

12 استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزو 2 درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند


در مراسمی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 12 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده اند تقدیر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم تقدیر از 11 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه که عنوان دو درصد و یک درصد دانشمندان برتر جهان را کسب کرده اند، بر توجه معاونت تحقیقات و فناوری به موضوع مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری توجه به مرجعیت علمی است.

وی در خصوص متد نظام های رتبه بندی دانشمندان جهان عنوان کرد: نظام ESI و دانشگاه استنفورد دو مدل معتبر جهانی برای رتبه بندی دانشمندهای برتر جهان ارایه می دهند.

در فرایندهای این دو مدل رتبه بندی هم پوشی های موضوعی و رشته ای وجود دارد؛ از همین رو برخی از دانشمندان به طور مشترک در هر دو لیست دانشمندان برتر جهان قرار می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در دنیا نزدیک به 210 هزار پژوهشگر جهانی مورد توجه نظام ESI قرار می گیرند تا برای حضور در لیست یک درصد دانشمندان جهان بررسی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزو 2 درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند

12 استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جزو 2 درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند