مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 20:452024-01-16اقتصادي

افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان های زی رمجموعه دانشگاه، از افزایش آمار این غربالگری به مرز دو میلیون و چهارصد هزار نفر خبر داد.

- سید وحید حسینی با بیان اینکه از ابتدای پویش ملی سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه، حدود دو میلیون و 400 هزار نفر در زمینه فشارخون و قندخون غربالگری شده اند؛ ابراز امیدواری کرد در روزهای باقیمانده از اجرای این پویش ملی، شاهد افزایش گستره غربالگری جمعیت هدف در استان فارس باشیم.

او اظهار کرد: تا کنون 6 شهرستان فیروزآباد، ارسنجان، سپیدان، زرقان، اقلید و آباده به پوشش یکصد درصدی در زمینه غربالگری جمعیت هدف این پویش در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دست یافته اند و 17 شهرستان نیز در مرز پوشش هفتاد تا یکصد درصدی هستند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به نقش زمان و تشخیص به موقع، در کاهش پیامدهای دو بیماری دیابت و فشارخون بالا، اجرای این پویش ملی را اقدامی تاثیرگذار در تحقق این هدف دانست که در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تاکنون بیش از 53 هزار فرد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از 18 هزار فرد مبتلا به قند خون بالا که تا کنون از بیماری خود آگاهی نداشته اند، از ابتلای خود به این دو بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس

افزایش آمار غربالگری پویش ملی سلامت در فارس