مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 10:402023-12-22بين الملل

پالتیکو: پکن تمایلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ ندارد


یک رسانه آمریکایی با اشاره به مواضع رسمی پکن درباره ائتلاف چندملیتی تشکیل شده در دریای سرخ، آن را نشان دهنده بی میلی چین برای پیوستن به این ائتلاف به رهبری آمریکا دانست.

- یک رسانه آمریکایی با اشاره به مواضع رسمی پکن درباره ائتلاف چندملیتی تشکیل شده در دریای سرخ، آن را نشان دهنده بی میلی چین برای پیوستن به این ائتلاف به رهبری آمریکا دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت چین درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی چندملیتی را که به تازگی در دریای سرخ با ادعای حفاظت از کشتی های تجاری در قبال حملات نیروهای مسلح یمن تشکیل شده است را رد کرد.

نشریه پالتیکو در این باره نوشت: پکن نشان داده است که هیچ علاقه ای به مشارکت در ائتلاف نگهباتن رفاه ندارد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره ای غیرمستقیم به نفوذ نظامی و دیپلملتیک آمریکا در منطقه، گفت که ما بر این باوریم کشورهای مهم، به ویژه کشورهای بزرگ دارای نفوذ، نقشی سازنده و مسئولانه در حفظ امنیت مسیرهای دریانوردی در دریای سرخ ایفا کنند.

اگرچه، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه، گفته بود حملات حوثی ها به چین هم آسیب می رساند، بنابراین، ما از ایفای نقش سازنده چین در تلاش برای جلوگیری از رخ دادن این حملات استقبال می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالتیکو: پکن تمایلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ ندارد

پالتیکو: پکن تمایلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ ندارد