مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 04:552024-01-14سياسي

آغاز خروج صلح بانان سازمان ملل از کنگو


نزدیک به 2000 نیروی صلح بان سازمان ملل تا پایان ماه آوریل از شرق کنگو، کشوری واقع در مرکز قاره آفریقا، خارج خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس هیات صلح بانان سازمان ملل در کنگو اعلام کرد در اولین مرحله از خروج این هیات از جمهوری دموکراتیک کنگو، نزدیک به 2000 نفر از نیروهای صلحبان تا پایان آوریل شرق این کشور را ترک خواهند کرد.

فلیکس تشیسکدی ، رییس جمهور کنگو در ماه سپتامبر درخواست تسریع در روند خروج صلحبان های سازمان ملل از این کشور حوزه مرکز آفریقا را مطرح کرد و در پی این درخواست شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر رای به پایان یافتن فعالیت هیات صلحبانی این سازمان در کنگو داد.

هیات صلحبانان فعلی سازمان ملل در کنگو (مونوسکو) با 13500 سرباز در سال 2010 ماموریت خود را که رفع ناامنی در شرق این کشور اعلام شد، به جای یک هیات صلحبانی سابق شروع کرد.

در سالهای اخیر این نیروهای صلحبان به دلیل ناتوانی در محافظت از غیرنظامیان در مقابل گروه های شبه نظامی با انتقادات گسترده روبرو شدند و معترضان کنگویی با برپایی تظاهرات های مرگبار خواستار پایان حضور صلحبان ها شدند.

بینتو کیتا ، رییس این هیات در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مقام های دولت کنگو گفت: طبق مجوز شورای امنیت سازمان ملل ما تا سقف 13500 سرباز را در اختیار داریم که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خروج صلح بانان سازمان ملل از کنگو

آغاز خروج صلح بانان سازمان ملل از کنگو