مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 14:552023-12-27پزشكي

در روش های نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند


رییس سازمان نظام پزشکی مشهد پزشکی شخص محور را یکی از مباحث به روز جامعه پزشکی دانست و گفت: در روشهای نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند و این دو موضوع کاملا متفاوت است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان نظام پزشکی مشهد پزشکی شخص محور را یکی از مباحث به روز جامعه پزشکی دانست و گفت: در روشهای نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند و این دو موضوع کاملا متفاوت است.

علیرضا صداقت چهارشنبه 6 دی ماه، در مراسم آغاز به کار کنگره کشوری پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین که در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: بحث پزشکی شخص محور یکی از مباحث به روز جامعه پزشکی است.

این رویکرد شاید یک نوع نگاه نو به درمان و به تشخیص بیماری است که در آینده نزدیک تقریبا تمام پزشکی را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد و نگرش این روزهای جامعه پزشکی در کشور ما هم همین هست.

وی افزود: در روش های نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند و این دو موضوع کاملا متفاوت است؛ به عبارتی ما دیگر با یک پروتکل ثابت روبه رو نیستیم که اساس درمان باشد.

اساس درمان توجه به ویژگی های فردی، پس زمینه ژنتیکی و وراثتی، مسائل روحی، اجتماعی، سبک زندگی و تغییرات زیستی بومی و محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روش های نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند

در روش های نوین پزشکی، پزشک بیماری را درمان نمی کند بلکه بیمار را درمان می کند