مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 08:352024-01-20اقتصادي

سومین مسجد مناره دار تاریخی ایران در کاشان مرمت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از مرمت قسمت های آسیب دیده مسجد جامع این شهر، سومین مسجد مناره دار تاریخی ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، احمد دانایی نیا، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان اظهار کرد: مرمت مسجد جامع کاشان شامل نماسازی بیرونی با مصالح سنتی، تراشیدن کاهگل فرسوده، اجرای کاهگل در جداره خارجی ضلع جنوبی، اجرای آب چکان بام و شمشه گیری قاب پنجره ها است که با سه میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات ملی انجام شد.

وی با تاکید بر اهمیت تاریخی مسجد جامع کاشان، مرمت کتیبه های مسجد در ایوان مقصوره و احیای شبستان زیرزمینی و کوره های پخت سفال را ضروری دانست و افزود: وجود کوره های پخت سفال که در حفاری های دهه های گذشته انجام شده، نشان از دیرینگی حیات در این مکان تاریخی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری عضو هیأت علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان، عملیات ساماندهی آن از حدود یک ماه قبل آغاز شده است.

دانایی نیا با بیان اینکه امید داریم کوره های ارزشمند و شبستان زیرزمینی نفیس ضلع غربی در نیمه نخست سال 1403 ساماندهی و احیا شود، گفت: در یک دهه گذشته این مسجد بارها مورد مرمت قرار گرفته است و تثبیت و استحکام بخشی قسمت های فرو ریخته،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین مسجد مناره دار تاریخی ایران در کاشان مرمت شد

سومین مسجد مناره دار تاریخی ایران در کاشان مرمت شد