مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 11:502024-01-15سياسي

بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران با پاکستان و الجزایر


در هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت خارجه ایران آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای پاکستان و الجزایر بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با دستورکار بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای پاکستان و الجزایر و با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهدی صفری با اشاره به اهمیت کشور الجزایر در آفریقا و فضای بسیار خوب کار، همکاری با این کشور را از اولویت های مهم حوزه آفریقا خواند و افزود: تمرکز بر ایجاد تعرفه های ترجیحی، صدور خدمات فنی و مهندسی، همکاری در زمینه حمل و نقل و انرژی از زمینه های مورد توجه در همکاری های مشترک بین دو کشور است که با برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه ها می تواند عملیاتی شود.

در ادامه مهدی شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط با الجزایر و با اشاره به تاریخچه همکاری های مشترک بین دو کشور گفت که خوشبختانه اسناد همکاری خوبی بین دو کشور امضا شده و در حال حاضر 14 موافقتنامه و 25 یادداشت تفاهم با این کشور در حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران با پاکستان و الجزایر

بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران با پاکستان و الجزایر