مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 10:202023-12-26اقتصادي

مدیریت صحیح شورای رقابت مساوی با آرامش بازار


کاهش قیمت بعضی از خودروها و هر آنچه در بازار خودرو اتفاق افتاده یک آرامش نسبی است.

پیشتر با برنامه ریزی های غلط سازمان حمایت و تحت تاثیر قرار دادن بازار و همچنین بازگذاشتن دست دلالان، تمایل افراد برای خرید خودرو استفاده واقعی نبود و سبب ایجاد دلالی در بازار شد.

چه بسا خودروهایی که در این بازار دلالی به قیمت و ارزش بالاتر از خود در بازار معامله شد و خریداران و استفاده کنندگان واقعی از خودروهای داخلی و مونتاژی را دچار ضرر کرد که البته پوشش این کار حمایت از مصرف کننده بود اما در حقیقت موجب ضرر و زیان مشتریان واقعی شده و جریان عرضه و مصرف را با یک واسطه روبرو کرد.

شورای رقابت وظیفه تصمیم گیری صحیح در عرضه و تقاضا برای انجام قیمت گذاری را دارد تا بتواند تولید کننده را به هزینه های تولید و یک سود منطقی برساند و در آن سو خودرو را به مصرف کننده مستقیم تحویل دهد که بدین منظور نیاز به یک تیم کارشناسی بازار و تحلیلگران اقتصادی دارد.

شورای رقابت در تیم های مختلف با کسب اطلاعات بازار و صورت هزینه های شرکت های تولیدکننده و همچنین در نظر گرفتن سود عرف در تولید و عرضه در بازار خودرو راهی را باز کرد که این حرکت سبب شد تعداد افرادی که در سامانه وزارت صمت به جهت دلالی و سود از خرید و فروش ثبت نام کرده بودند از این بازار جدا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت صحیح شورای رقابت مساوی با آرامش بازار

مدیریت صحیح شورای رقابت مساوی با آرامش بازار