مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 14:402024-01-03اقتصادي

2 هزار هکتار گلخانه در البرز احداث می شود


البرز دارای اراضی مستعد کشاورز بسیاری است که برای جلوگیری از تغییر کاربری ها و تضییع حقوق آیندگان و همچنین افزایش بهره وری و اشتغالزایی باید به گلخانه تبدیل شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در کارگروه زیربنایی استان که روز چهارشنبه 13 دی ماه 1402 در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی استان، گفت: اراضی کشاورزی استان بویژه در روستاها دارای ارزش بالایی هستند که در بیشتر مواقع مورد توجه افراد سودجو با هدف ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: می توان این اراضی را به سمت احداث گلخانه هدایت کرد تا با حفظ کاربری زمین، افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، توسعه تولید، صادرات و اشتغال را همراه داشته باشد.

عبداللهی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود، براساس چشم انداز ترسیم شده باید 2 هزار هکتار به اراضی گلخانه ای البرز اضافه شود از این رو مسؤولان مربوطه باید با جدیت برای تحقق این هدف اقدام کنند.

وی افزود: احداث گلخانه در البرز به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارد و از کسانی که به این امر ورود کنند حمایت ویژه ای صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار گلخانه در البرز احداث می شود

2 هزار هکتار گلخانه در البرز احداث می شود