مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 16:352023-12-12سياسي

توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است


دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت گفت: توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، بنیامین شکوه فر در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت ها و توانمندی های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه های مهم ریلی و جاده ای شکوفا می شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است، و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است.

وی با بیان اینکه آینده اقتصاد جهان از مسیر توسعه کریدورهای اصلی می گذرد افزود: اتصال چابهار به کریدور شمال-جنوب از این حیث حائز اهمیت است که چابهار می تواند به عنوان یک محرک ملی برای پیشرفت کشور ایفای نقش کند و در صورت بهره برداری از بندر شهید بهشتی به عنوان نخستین بندر آب عمیق ایران، موجب انعطاف پذیری و تاب آوری استراتژیک ایران در تنش های ژئوپلیتیکی می شود.

در واقع توسعه و تکمیل کریدور شمال-جنوب ایران به شدت وابسته به توسعه چابهار است.

دبیر کمیسیون مسکن، عمران و حمل و نقل هیات دولت با بیان اینکه توسعه و تعالی بدون ریسک مدیران محقق نمی شود، تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان برای کمک به توسعه هر چه سریعتر استان های نظیر سیستان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است

توسعه شبکه بزرگراهی و ریلی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است