مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 20:252023-12-18اقتصادي

ارتقای طراحی خودروها برای کاهش مصرف بنزین


رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دلیل عمده ناترازی بنزین را بحث خودروها دانست و گفت: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقا دهیم که مصرف سوخت به زیر 5 درصد برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیرکشور طی هفته های گذشته با اشاره به مصرف روزانه نزدیک به 145 میلیون لیتری بنزین، گفت: ظرفیت تولید بنزین به 120 میلیون لیتر در روز رسیده است و امروز بایستی دانشجویان برای این ناترازی مصرف، الگو ارائه دهند.

امیرضاشاهانی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره راه حل ناترازی بنزین توسط دانشگاه ها گفت: دلیل عمده ناترازی بنزین بحث خودروها است که متأسفانه مصرف سوخت شان از نُرم کشورهای پیشرفته بسیار بالاتر است.

به عنوان مثال خودروها باید در هر 100 کیلومتر 5 لیتر مصرف سوخت داشته باشند که این مصرف خیلی بیشتر از حد نرمال است.

  * بزودی افزایش مصرف بنزین منجر به واردت بنزین خواهد شد وی افزود: باید بتوانیم طراحی خودروهایمان را طوری ارتقاء دهیم که مصرف سوخت زیر 5 درصد برسد.

با تعداد خودروهای میلیونی که در کشور وجود دارد اگر مصرف را ضریب کنیم خواهیم دید سالانه چه میزان کاهش مصرف بنزین اتفاق می افتد و این خودش می تواند مشکل ناترازی بنزین و مصرف سوخت را حل کند که دیگر ناچار نشویم با وجود اینکه خودمان تولیدکنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای طراحی خودروها برای کاهش مصرف بنزین

ارتقای طراحی خودروها برای کاهش مصرف بنزین