مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 17:102023-11-24فرهنگي

40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس گفت: بیش از 40 اثر تاریخی و باستانی در شهرستان فردوس شناسایی شده که پرونده ثبت ملی آنها در حال انجام است.

- کاظم شبنم زاده در امروز 3 آذر جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله این اثرها می توان به بافت تاریخی روستای برون، بیدسکان، روستای مهوید، خانه های تاریخی و سایر اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون 72 اثر شهرستان فرووس ثبت ملی شده است، تصریح کرد: هم چنین مجموعه قنات بلده فردوس به عنوان دومین اثر ارزشمند استان در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس ادامه داد: قنات بلده از 27 رشته قنات تشکیل شده است و علی رغم خشکسالی های پیاپی هنوز برخی از رشته قنات های آن فعال و قادر به آب دهی است.

وی یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری باغستان نیز شامل تونل درختی از درخت های چنار و بید است که این درختان به ثبت آثار ملی رسیده است، هم چنین فضای مناسبی برای استراحت و اسکان گردشگران فراهم کرده است.

شبنم زاده با اشاره به جاذبه گردشگری آبگرم معدنی فردوس، گفت: آبگرم جزو جاذبه های فوق العاده خوب شهرستان و قطب سلامت شرق کشور محسوب می شود که در ایام پیک سال روزانه به 7 تا هشت هزار نفر خدمات ارائه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی

40 اثر تاریخی فردوس در انتظار ثبت ملی