مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-03اقتصادي

پیگیری یک وعده: چه زمانی ارقام جدید بادام زمینی معرفی می شود؟


بادام زمینی نقش مهمی در اقتصاد گیلان دارد و توجه ویژه برای از بین بردن آفات این محصول و معرفی ارقام جدید بادام، توسط جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات نقش مهمی در افزایش تولید و رونق مجدد این محصول در گیلان را ایفا می کند.

- خبرگزاری فارس؛ سعید شفیعی ثابت: به دلیل وجود رودخانه سفیدرود و حاصلخیزی خاک، 60 درصد بادام زمینی کشور به عنوان یکی از محصولات استراتژیک گیلان در آستانه اشرفیه تولید می شود.

 وجود بیش از 2 هزار و 650 هکتار باغ بادام و تولید حدود 10 هزار و 120 تن در شهرستان آستانه اشرفیه موجب شده تا این شهرستان قطب تولید بادام زمینی کشور می نامند.

با توجه به افزایش قیمت خشکبار مثل پسته، فندق و بادام درختی در کشور بادام زمینی جایگاه ویژه تری را در بین سبد کالایی مردم پیدا کرده و به لحاظ اهمیت غذایی نیز یکی از مفیدترین خشکبارهاست.

تولید 10 هزارتن بادام مصرفی کشور در آستانه اشرفیه اگرچه در دیگر شهرستان های گیلان از جمله رشت و تالش بادام کشت می شود ولی تولید 10 هزار تن بادام از 30 هزار تن بادام مصرفی کشور در شهرستان آستانه اشرفیه نشان می دهد که این شهرستان کماکان یکی از قطب های تولید بادام در کشور است.

با این وجود بادام کاران این شهرستان با مشکلات فراوانی در کاشت این محصول به دلایلی همچون نبود بذر و وجود نوعی قارچ سمی به نام آفلاتوکسین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری یک وعده: چه زمانی ارقام جدید بادام زمینی معرفی می شود؟

پیگیری یک وعده: چه زمانی ارقام جدید بادام زمینی معرفی می شود؟