مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 01:302023-11-26دانش

تولید نانو فولیک با قابلیت افزایش شاخص های رشد ماهی در کشور


یکی از شرکت های مرکز رشد دانشگاه آزاد ورامین با هدف ایجاد امنیت غذایی، نانو مکملی برای جیره ماهیان عرضه کرد که نتایج تحقیقات آنها نشان داد یک میلی گرم این مکمل در کیلوگرم غذای ماهیان موجب افزایش شاخص های رشد آنها می شود.

- یکی از شرکت های مرکز رشد دانشگاه آزاد ورامین با هدف ایجاد امنیت غذایی، نانو مکملی برای جیره ماهیان عرضه کرد که نتایج تحقیقات آنها نشان داد یک میلی گرم این مکمل در کیلوگرم غذای ماهیان موجب افزایش شاخص های رشد آنها می شود.

سحر فرحناک از اساتید دانشگاه آزاد ورامین در گفت وگو با ایسنا، نانو فولیک را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: این محصول اسید فولیک بارگذاری شده بر روی نانو ذرات کیتوزان است که اثرات آن را بر شاخص های رشد مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه این محصول در حوزه شیلات کاربرد دارد، اظهار کرد: در این مطالعات ما صرفا بر روی ماهیان قزل آلای رنگین کمان متمرکز شدیم، ولی این محصول می تواند در سطح گسترده تری از شیلات مورد استفاده قرار گیرد.

فرحناک با اشاره به کاربردهای نانو فولیک تولید شده، خاطر نشان کرد: این محصول در جیره غذایی ماهیان اضافه می شود که ما بر روی گونه قزل آلای رنگین کمان انجام دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانو فولیک با قابلیت افزایش شاخص های رشد ماهی در کشور

تولید نانو فولیک با قابلیت افزایش شاخص های رشد ماهی در کشور