مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-10پزشكي

غربالگری 21 هزار نفر در پویش ملی سلامتِ اسفراین


رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در این شهرستان همزمان با سراسر کشور از غربالگری 21 هزار نفر در این پویش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اسفراین، صبح امروز طاهره توفیقیان رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه پویش ملی سلامت با هدف شناسایی و  بیماریابی فشارخون بالا و دیابت از 20 آبان به صورت سراسری آغاز شد، اظهارکرد: تاکنون در این پویش، شهرستان اسفراین موفق شده است 21 هزار نفر را در حدود 23 درصد از جمعیت تحت پوشش خود غربالگری کند.

وی از شناسایی 573 بیمار جدید فشار خون و 316 بیمار جدید دیابت خبر داد و گفت: بیماری های غیر واگیر یکی از مهم ترین و اصلی ترین معضل سلامت در سالیان اخیر به علت کم تحرکی شناسایی شده است که با اجرای این طرح و شناسایی بیماران جدید می توان آن ها را تحت مراقبت قرار داد تا از مشکلات جدی همچون عارضه های قلبی و عروقی و یا فشار خون بالا پیشگیری کرد.

  رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اجرای پویش سلامت را در گروه سنی بالای 18 سال و مادران باردار در تمام گروه سنی به صورت رایگان، عنوان کرد و افزود: شهروندان عزیز می توانند تا 16 دی ماه به صورت ناشتا به کلیه مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 21 هزار نفر در پویش ملی سلامتِ اسفراین

غربالگری 21 هزار نفر در پویش ملی سلامتِ اسفراین