مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 13:502023-11-30سياسي

ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی/ زندگی مردم نباید مختل شود


مدیرکل حقوقی و مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه ارزش بناهای تاریخی بسیار بالاست و ما وظیفه داریم میراث فرهنگی را حفظ کنیم ولی نباید بگذاریم زندگی مردم در محدوده آثار تاریخی مختل شود.

- ایسنا/کرمان مدیرکل حقوقی و مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه ارزش بناهای تاریخی بسیار بالاست و ما وظیفه داریم میراث فرهنگی را حفظ کنیم ولی نباید بگذاریم زندگی مردم در محدوده آثار تاریخی مختل شود.

جمشید جعفرپور امروز 9 آذرماه در جلسه شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: این حریم ها برای مردم در شهرهای مختلف مشکلاتی ایجاد کرده که در تلاشیم به مرور زمان و با حفظ ضوابط و قوانین میراث فرهنگی این مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه به تعیین تکلیف بناهای واجد ارزش اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه آثار تاریخی یا اثر ثبتی هستند و یا جزء نفایس به شمار می روند، بنابراین باید آثار واجد ارزش تعیین تکلیف شوند و اگر شرایط لازم را برای ثبت دارند پرونده آنها آماده و به وزارت میراث فرهنگی ارسال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی/ زندگی مردم نباید مختل شود

ضرورت بازنگری حریم آثار تاریخی/ زندگی مردم نباید مختل شود