مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:552023-12-18سياسي

5 لازمه وصول به مرجعیت علمی آستان عالم آل محمد(ع)


​وصول به جایگاه رفیع مرجعیت علمی آستان قدس رضوی به کدام ابزار و از چه مسیری امکان پذیر است؟ حسین سعیدی مدیرعامل موسسه انتشارات به نشر در این باره از پنج لازمه یاد می کند.

- حسین سعیدی مدیرعامل موسسه انتشارات به نشر در گفت وگوی پیش رو درباره اهمیت، لوازم و الزامات مرجعیت علمی آستان مقدس عالم آل محمد(ع) به سوالات ما پاسخ داده است.

برای سوال نخست بفرمایید طرح موضوع کسب مرجعیت علمی آستان قدس رضوی از چه جهت دارای اهمیت است؟ با توجه به شرح حال تاریخی حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام که در شرایط ویژه زیستی و اجتماعی زمینه هایی برای بروز و ظهور ویژگی های معرفتی و دانشی ایشان فراهم آمد و با توجه به این که مدفن ایشان در جغرافیای خراسان بزرگ زمینه ساز هجرت های علمی و رونق مکتب های فکری با حضور مراجع، علمای بزرگ، طلاب و شخصیت های تأثیرگذار در این بخش از جغرافیای مسلمان نشین شد، از این جهت آستان قدس رضوی در جایگاه متولی رسمی نهاد منسوب به آن حضرت، مکلف است که با محوریت نام آن امام بزرگوار، در احیای مکتب علمی ایشان بکوشد.

با توجه به آنچه اشاره کردید، از دیدگاه حضرتعالی بایسته های لازم در جهت نائل آمدن به جایگاه مرجعیت علمی، چه مواردی است؟ مهم ترین بایسته های لازم برای نیل به این مقصود به نظرم عبارتند از: نخست؛ اعتمادسازی و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 لازمه وصول به مرجعیت علمی آستان عالم آل محمد(ع)

5 لازمه وصول به مرجعیت علمی آستان عالم آل محمد(ع)