مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 19:552023-12-12اقتصادي

سالانه 2میلیارد تُن خاک در کشور فرسایش می یابد


مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورگفت: بر اساس برآوردهای کارشناسی و ارقام اعلام شده از سوی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری سالانه 2 میلیارد تن خاک کشور فرسایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ترحم بهزاد در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی کوهستان پایدار و سومین کنفرانس ملی مدیریت سبز پسماند که در دانشگاه محقق اردبیلی  برگزار شد، اظهار کرد: سال اخیر روند بارش ها در کشور کاهشی بوده است.

وی با اشاره به حساسیت های اقلیمی و شکنندگی زیست بوم های کشور، اظهار کرد: طی 50 سال اخیر شاهد کاهش بارش، افزایش تبخیر و تعرق بالقوه، افزایش دما و کاهش موجودی آب بودیم.

بهزاد با اشاره به وضعیت فرسایش خاک، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی و ارقام اعلام شده از سوی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری سالانه 2 میلیارد تن خاک کشور فرسایش می یابد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی امور بررسی های برنامه عمران سازمان ملل هزینه فرسایش خاک در ایران 14 درصد درآمد ناخالص ملی برآورد شده است.

وی با بیان اینکه 28 درصد سطح کشور در معرض سیل های شدید و طبقاتی قرار دارد، تصریح کرد: به طور کلی مناطق کوهستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 2میلیارد تُن خاک در کشور فرسایش می یابد

سالانه 2میلیارد تُن خاک در کشور فرسایش می یابد