مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-10پزشكي

مشارکت 81 هزار کاشانی در «پویش غربالگری فشارخون و دیابت»


دانشگاه علوم پزشکی کاشان «پویش غربالگری فشارخون و دیابت» را برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کاشانی آغاز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، برنامه های سلامت محور با عنوان پویش ملی غربالگری دیابت و پرفشاری خون در کاشان آغاز شده و هر روز در یک نقطه از شهر میزبان شهروندان است.

کورش ساکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: این پویش از 20 آبان ماه با هدف غربالگری پرفشاری خون و دیابت همه افراد 18 سال و بالاتر (متولدین قبل از 1384/08/20) آغاز شده است و تا 15 دی ماه سال جاری ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون 81 هزار نفر از شهروندان کاشانی در پویش سلامت شرکت کرده اند که 1224 نفر مشکوک به دیابت، 2530 نفر مشکوک به پرفشاری خون شناسایی و برای تشخیص نهایی ارجاع شده اند.

ساکی خاطر نشان کرد: از افراد غربالگری شده 10860 نفر به عنوان پیش دیابت و 23649 نفر هم به عنوان پیش فشارخون شناسایی شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سلامت در کنترل بیماری ها بسیار موثر است، در دوران کرونا تجربیات خوبی به دست آمد و مردم یاد گرفتند که چگونه سلامت خود را با خود مراقبتی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه پویش غربالگری فشارخون و دیابت برای افزایش امید به زندگی و ایجاد حس ارزشمندی در عموم مردم است گفت: در این پویش ملی افراد با تکمیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 81 هزار کاشانی در «پویش غربالگری فشارخون و دیابت»

مشارکت 81 هزار کاشانی در «پویش غربالگری فشارخون و دیابت»