مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 09:002023-11-25اقتصادي

خداحافظ باغ های سی سخت+تصویر و فیلم


اوضاع به گونه ای شده که سهم باغداران سی سختی از باغداری بریدن درختان است.

- خبرگزاری فارس سی سخت- عباس شیرزادی- سی سخت شهری آرمیده بر دامنه دنا و زیباترین شهر جنوب غرب کشور از لحاظ مناظر بکر طبیعی همچنین در زمینه باغدارای و تولیدات محضولات باغی از جمله سیب و انگور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در سال های اخیر برخی کم توجهی ها موجب شده تا سی سختی های سختکوش قید باغداری را بزنند و شغل آبا و اجدادی خود را بوسیده و کنار بگذارند.

اوضاع به گونه ای شده که سهم باغداران سی سختی از باغداری بریدن درختان است در حالی که درصد بالا و اقبل توجهی از تولیدات باغی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان دنا تولید می شود.

دنا یکی از 2 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تولیدات باغی است ولی با این وجود از نعمت صنایع تبدیلی،کارخانه کشمش سازی،کارخانه آب میوه گیری و سردخانه محروم است و کشاورزان باید همه ساله متحمل خسارات فراوانی شوند.

طی چند  سال گذشته برخی باغداران سی سختی وضعیت مطلوبی ندارند به طوری که بنا به گفته خودشان دخل و خرج باغداری سیب با هم همخوانی ندارد چنانچه دخل آن ها 18و خرج باغداری 20 است.

 این ناترازی باعث شده تا امروز شاهد باشیم کشاورزان سی سختی با اره برقی به جان درختان سیب و انگور بیفتند و درختان را یکی پس از دیگری قطع کنند و عطای باغدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظ باغ های سی سخت+تصویر و فیلم

خداحافظ باغ های سی سخت+تصویر و فیلم