مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 10:162023-11-30سياسي

قم میزبان پنج شهید گمنام خواهد بود


عباس ذاکریان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برپایی آیین استقبال و تدفین شهیدان گمنام در روز چهارشنبه هفته آینده گفت: اقبال مردم برای دفن پیکرهای شهیدان گمنام درمکان های مختلف از جمله بوستان ها بیشتر شده است.

فرماندار قم ادامه داد: مکان هایی که در آن یادمان های شهیدان استقرار یافته، موجب جبران بسیاری از کم کاری های فرهنگی و پاک سازی آسیب های اجتماعی شده است.

وی در ادامه دسترسی عمومی به یادمان های شهیدان را ضروری دانست و گفت: باید نقشه جانمایی کل استان را برای تدفین شهیدان داشته باشیم تا در هر مناسبتی هر تعداد شهید برای قم مشخص شد، طبق اولویت کار دفن آنها انجام شود.

ذاکریان به توجه جدی به موضوع خاکسپاری شهیدان گمنام در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: برخی روستاهای استان مانند جنت آباد با وجودی که شهیدان زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند، ولی مزار هیچ شهیدی در آنجا نیست، شهدای این روستاها در شهر قم و یا در یکی از بقاع امام زادگان دفن شده اند.

وی بیان داشت: در بازدیدهایی که از این روستاها داشتیم، یکی از نخستین درخواست های ساکنان، دفن شهیدان گمنام است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز با اشاره به برگزاری آیین تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهیدان گمنام همزما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم میزبان پنج شهید گمنام خواهد بود

قم میزبان پنج شهید گمنام خواهد بود