مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 16:062023-11-30اقتصادي

مصرف انرژی در ایران حدود 3 برابر متوسط جهان است


حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی بعدازظهر امروز در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان اظهار کرد: در کل جهان بخش ساختمان به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی محسوب می شود لذا این همایش قصد دارد تا با نگاهی به مدیریت مصرف انرژی بتواند ادای تکلیف در راستای کاهش مصرف انرژی داشته باشد.

  وی افزود: الگوهای مختلف مصرف انرژی در دنیا تعیین می کند که یک کشور در کدام یک از حامل های انرژی بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

  مانی فر با اینکه استفاده از انرژی با شرایط داخلی کشورها مرتبط است، گفت: کشورها به لحاظ شرایط جغرافیایی و اقلیمی و از لحاظ سردسیر، گرمسیر و معتدل با یکدیگر متفاوت هستند همچنین در این رابطه روش استفاده از حامل های انرژی نیز حائز اهمیت است.

  مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: مقایسه کشورها از لحاظ عددی نشان داده است که شدت مصرف انرژی در کشور ایران حدود 3 برابر متوسط جهان است اما به معنای این نیست که این مقدار انرژی در حال تلف شدن است بلکه به معنای مصرف شدن است.

وی بیان کرد: بخش ساختمان حدود 45 درصد از مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص می دهد که 80 درصد آن مصرف گاز است و از این مقدار 15 درصد به ساختمان های عمومی و تجاری و 85 درصد به ساختمان های بخش مسکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف انرژی در ایران حدود 3 برابر متوسط جهان است

مصرف انرژی در ایران حدود 3 برابر متوسط جهان است