مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-09فرهنگي

ستایشِ فتح الله مجتبایی در زادروزش


محمدجعفر یاحقی در پیامی با تبریک زادروز فتح الله مجتبایی نوشته است: دانش و بالاتر از آن بینشی که در وجود این مرد به مثابه خیم و خویی والا و گوهرین راسخ و استوار شده از او والاگهری ساخته است که مغناطیس وجودش روح های بالابلند و فرانگر را به تعظیم فرامی خواند.

- وقار علمی و اندیشه مداری کمترین خویشکاری و کم گویی و بزرگ بینی بیشترین مایه های وجودی او را تشکیل می دهد فتح الله مجتبایی، نویسنده، محقق، مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز (18 آذرماه) نود و ششمین برگ از دفتر زندگی اش را ورق می زند.

به همین مناسبت محمدجعفر یاحقی، استاد دانشگاه و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده به این چهره مطرح زبان و ادبیات فارسی و استاد ادیان و عرفان و هندشناس پرداخته است.

در متن یادداشت یاحقی می خوانیم: یکی از زیان های زندگی در شهرستان، در کنار همه سودمندی هایش، این است که دستت از دامان مرکزنشینان بسیاری که دوستشان می داری کوتاه است.

گو اینکه در شرایط کنونی اگر در مرکز هم باشی به هزار دلیل روشن تر از آفتاب دستت به دامان کسی نمی رسد و تو ناگزیر باید ارادتت را اویسی در سینه داشته باشی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستایشِ فتح الله مجتبایی در زادروزش

ستایشِ فتح الله مجتبایی در زادروزش