مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 12:202023-12-02پزشكي

«اضطراب» علت اصلی «شب ادراری» کودکان


به طور قطع کودک باید تا سن چهار سالگی کنترل ادرار را در شب داشته باشد اما وقتی به بالای هفت سال می رسد و این موضوع همچنان وجود دارد نشان می دهد کودک دچار اضطراب است.

- ایسنا/همدان یک روانشناس گفت: به طور قطع کودک باید تا سن چهار سالگی کنترل ادرار را در شب داشته باشد اما وقتی به بالای هفت سال می رسد و این موضوع همچنان وجود دارد نشان می دهد کودک دچار اضطراب است.

دکتر احمد قره خانی در گفت وگو با ایسنا، درباره شب ادراری در کودکان توضیح داد: نشانه های شب ادراری با علامت های خیس شدن ملافه ها یا لباس خواب کودک تاحدی که قابل مشاهده باشد، تشخیص داده می شود.

وی مطرح کرد: کودکانی که دچار بیماری های عفونت ادراری، دیابت و تعارض ها و اختلاف های محیطی در خانه و مدرسه منجر به اضطراب می شوند، بیشتر در معرض این اختلال قرار دارند.

قره خانی اظهار کرد: کودکان معمولاً از سه سالگی به بعد می توانند شب ها خشک بخوابند اما زمانی که کودک از این مرحله سنی می گذرد و هنوز دچار شب ادراری است، والدین باید نسبت به این مشکل حساس شوند و درصدد درمان او برآیند.

وی افزود: والدین حتماً موقعیت فرزندشان را با سایر کودکان هم سن و سال مقایسه کنند.

تقریباً 85 درصد کودکان تا سن پنج سالگی قادر هستند در طول شب خشک بخوابند و 15 درصد دیگر نیز می توانند با کمی آموزش و کمک والدین پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اضطراب» علت اصلی «شب ادراری» کودکان

«اضطراب» علت اصلی «شب ادراری» کودکان