مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-19پزشكي

نفس های رشته بیهوشی به شماره افتاد


رییس انجمن بیهوشی قلب ایران با اشاره به کمبود متخصص بیهوشی در سطح کشور گفت: در حدود 3 سال گذشته اقبالی به رشته بیهوشی نبوده و بیش از 70درصد ظرفیت رشته بیهوشی در دوره دستیاری خالی مانده است و متاسفانه با مرگ تدریجی رشته بیهوشی در ایران مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا جلالی فراهانی رییس چهارمین کنگره بیهوشی قلب به نقش اجتناب ناپذیر هوش مصنوعی در پیشرفت های حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در کنگره امسال به آن پرداخت خواهد شد بحث هوش مصنوعی و بیهوشی قلب در کنار دیگر پانل ها است.

  این فلوشیپ فوق تخصصی بیهوشی قلب بیان داشت ؛ نقش متخصص بیهوشی در بخش درمان و سلامت یک جامعه بسیار حائز اهمیت و منحصر به فرد است به طوری که بعضی از رشته های پزشکی قابلیت آن را دارند که توسط رشته دیگر پوشش داده شوند ولی در رشته بیهوشی هیچ جایگزینی وجود ندارد .

وی با تاکید بر این مهم که هیچ یک از مراکز درمانی و بیمارستان ها را بدون متخصص بیهوشی حتی نمی توان تصور کرد، افزود:  ارائه خدمات بیهوشی به صورت 24 ساعته است و تعداد متخصصان بیهوشی در هریک از مراکز درمانی می بایست قابل توجه باشد، یک متخصص بیهوشی در ایجاد ایمنی و کاهش مرگ و میر بیماران و در افزایش سلامت جامعه نقش بسیار جدی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های رشته بیهوشی به شماره افتاد

نفس های رشته بیهوشی به شماره افتاد