مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:352023-12-02اقتصادي

ایجاد 32 هزار هکتار جنگل در خراسان شمالی و جذب 2 میلیون تن گرد و غبار


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در این استان در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: - ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در این استان در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: قرار است 32 هزار هکتار جنگل در این استان با اجرای این طرح ایجاد شود.

علی اسدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سهم خراسان شمالی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، غرس 16میلیون اصله نهال در چهار سال است، اظهار کرد: با کاشت این تعداد نهال، در استان 32 هزار هکتار جنگل ایجاد می شود.

وی درباره ارزش اقتصادی جنگل ها گفت: هر هکتار جنگل 67 تن گرد و غبار را جذب می کند، اگر 32 هزار هکتار جنگل در استان ایجاد شود می تواند دو میلیون تن گرد و غبار را جذب کند.

در مجموع، ارزش اقتصادی جنگل هایی که ایجاد خواهد شد، بیش از 50 میلیون دلار خواهد بود.

اسدی ادامه داد: اکنون در این استان 434 هزار هکتار جنگل وجود دارد که حدود 300 میلیون تن گرد و غبار توسط این جنگل ها جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی دو ناحیه رویشی ایران تورانی و هیرکانی وجود دارد، بیان کرد: مساحت جنگل های هیرکانی در استان 25 هزار هکتار است که درخت های این جنگل ها قادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 32 هزار هکتار جنگل در خراسان شمالی و جذب 2 میلیون تن گرد و غبار

ایجاد 32 هزار هکتار جنگل در خراسان شمالی و جذب 2 میلیون تن گرد و غبار