مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 21:152023-12-10پزشكي

نخستین انسولین نسل جدید در ایران تولید و رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از نسل جدید انسولین صبح روز یکشنبه در کارخانه یک شرکت دارویی در استان البرز با حضور رییس سازمان غذا و دارو، - امروز نخستین انسولین نسل جدید در حالی رونمایی شد که بسیاری از کارشناسان حاضر در این نشست بر این باورند که این دارو ها در ادامه زندگی راحت تر بیماران دیابتی تاثیر گذار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از نسل جدید انسولین صبح روز یکشنبه در کارخانه یک شرکت دارویی در استان البرز با حضور رییس سازمان غذا و دارو، مسئولانی از وزارت بهداشت و بیمه ها برگزار شد.

حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو در خصوص وضعیت دیابت در ایران و حمایت هایی که این سازمان برای تامین داروی آن ها انجام می دهد، گفت: بیش از 8 درصد مردم دنیا به دیابت مبتلا هستند که از این تعداد بیش از 90 درصد آن ها دارو های خوراکی مصرف می کنند و 10 درصد نیز وابسته به انسولین هستند.

او با اشاره به پویش اخیر وزارت بهداشت در مورد قند خون و فشار خون افزود: می توان گفت دیابت پرهزینه ترین بیماری دنیا است و هزینه های زیادی بر شانه های حوزه سلامت می گذارد که قسمتی از این هزینه ها به موضوع پیشگیری مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین انسولین نسل جدید در ایران تولید و رونمایی شد

نخستین انسولین نسل جدید در ایران تولید و رونمایی شد