مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 10:452023-12-06سياسي

28 اثر صنایع دستی خراسان شمالی مُهر اصالت ملی گرفتند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در هفتمین برنامه داوری مُهر اصالت ملی منطقه 4 کشور، 28 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

- علی مستوفیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته (سه شنبه، 14 آذر ماه) در هفتمین برنامه داوری مهر اصالت ملی استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی که به میزبانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، پس از ارزیابی داوران از میان 45 اثر استان، 28 اثر هنرمندان این استان موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

وی بیان کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می شود و محصولاتی که به بخش داوری می رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری ارزیابی نهایی می شوند.

مستوفیان با اشاره به این که با اضافه شدن این آثار، تعداد تولیدات هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی که موفق به گرفتن مهر اصالت ملی شدند به 100 اثر رسید، یادآوری کرد: پیش از این، 72 اثر از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده بودند؛ آثاری که مهر اصالت ملی گرفته اند، سال آینده در داوری بین المللی مهر اصالت یونسکو حضور خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 اثر صنایع دستی خراسان شمالی مُهر اصالت ملی گرفتند

28 اثر صنایع دستی خراسان شمالی مُهر اصالت ملی گرفتند