مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 12:102023-12-03سياسي

آنالیز خاک مورد توجه قرار گیرد


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای استفاده درست، به اندازه و برنامه ریزی شده از مواد آلی و سموم، باید به آنالیز خاک توجه شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای استفاده درست، به اندازه و برنامه ریزی شده از مواد آلی و سموم، باید به آنالیز خاک توجه شود.

بهروز خضرلو 12 آذر در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک که در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: خاک ثروت اصلی هر کشور و ملتی است و و حفظ خاک به ویژه در بحث کشاورزی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه خاک و آب، منابع اصلی کشاورزی محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه چند صد سال طول می کشد که منابع خاکی تجدید شود ، تخریب آن به معنی از بین رفتن ثروت کشور است.

خضرلو تصریح کرد: خاک در بحث امنیت غذایی به ویژه در سلامت غذایی و دسترسی به مواد غذایی اهمیت دارد چرا که اگر خاک آلوده باشد یا از سموم زیادی استفاده کنیم، غذا و سلامت مردم به خطر می افتد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود با کاهش مصرف آب های زیر زمینی و کاهش استفاده از سموم و کودها، فشار بر خاک را کاهش داده و در حفظ خاک تلاش کنیم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آب مایه حیات و خاک منبع حیات است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنالیز خاک مورد توجه قرار گیرد

آنالیز خاک مورد توجه قرار گیرد