مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 15:052023-12-02اقتصادي

بحران آبی در 3 روستای بخش آسارا برطرف شد


مدیرعامل آبفای استان البرز از ادامه روند جهاد آبرسانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: طی عملیات عمرانی چالش کم آبی در 3 روستاهای بخش آسارا برطرف شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: 35.

5 میلیارد ریال برای تداوم جهاد آبرسانی به روستاها از محل اعتبارات عمرانی و جاری در 3 روستای کوهستانی منطقه آسارا هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز اظهار کرد: در ادامه روند جهاد آبرسانی به روستاها، تأمین و توزیع آب روستاهای سرودار، پورکان و آسیاب درگاه از توابع شهر آسارا، مجموعا با جمعیت 600 نفر سکونت دائم و 1000 نفر شناور در دستورکار قرار گرفت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه روستاهای فوق دارای 2 حلقه چاه و یک چشمه با مجموع آبدهی 14 لیتر برثانیه است، اضافه کرد: 3 مخزن بتنی به میزان 370 مترمکعب که در فصول گرم و پرمصرف سال دارای تنش آبی بود، از جمله اصلی ترین عوامل ایجاد بحران آب قلمداد می شوند.

وی به فقدان مخزن کافی در این روستاها اشاره کرد و افزود: وجود شبکه های فرسوده با قدمت 60 ساله، 2 شبکه ای غیرمجاز، عبور لوله زیر ساختمان های مسکونی، وجود تأسیسات زیربنایی متعدد در مسیر سنگی و عرض کم معابر از دیگر چالش های پیش روی این مناطق است که جهت رفع آنها کار بازسازی تأسیسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آبی در 3 روستای بخش آسارا برطرف شد

بحران آبی در 3 روستای بخش آسارا برطرف شد