مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 08:552023-11-25اقتصادي

ارکان ثبات اقتصادی اوراسیا؛ حذف دلار گام نخست


در میزگرد «ابزارها و اقدامات لازم برای حفظ ثبات اقتصادی قرقیزستان و آسیای مرکزی» در «بیشکک»، کارشناسان اعلام کردند «دلارزدایی» و استفاده از ارزهای ملی بهترین روش برای حفظ ثبات اقتصادی در اوراسیا و حتی در کل جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک ، در میزگردی که تحت عنوان ابزارها و اقدامات لازم برای حفظ ثبات اقتصادی قرقیزستان و کشورهای آسیای مرکزی توسط مرکز مطالعاتی Oy Ordo در بیشکک برگزار شد، کارشناسان اعلام کردند کنارگذاشتن دلار از تجارت و روی آوردن به ارزهای ملی بهترین روش برای حفظ ثبات اقتصادی کشورها نه تنها در منطقه اوراسیا بلکه در کل جهان است.

در دنیای امروز، دلار به عنوان ارز ذخیره به تدریج کنار گذاشته شده و بسیاری از کشورها به طور فزاینده ای به تسویه حساب های متقابل با ارزهای ملی روی می آورند.

دلیل اصلی این روند نیز افزایش قدرت اقتصادی و نقش کشورهای غیرغربی ها بوده که به آغاز روند فروپاشی مدل دلارمحوری که بر اساس تسلط زیرساخت های مالی غرب در چارچوب قراردادهای برتون وودز بنا شده، می انجامد.

کاتالیزور این موضوع، سوء استفاده واشنگتن و بروکسل از موقعیت خود در امور مالی جهان برای اعمال فشار بر مخالفان ژئوپلیتیکی و رقبای اقتصادی خود بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارکان ثبات اقتصادی اوراسیا؛ حذف دلار گام نخست

ارکان ثبات اقتصادی اوراسیا؛ حذف دلار گام نخست