مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 19:552023-11-29بين الملل

سوخو-35 در آسمان ایران


 جانشین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران خریدهای جدید نظامی از روسیه شامل جنگنده سوخو35، بالگرد هجومی و هواپیمای آموزشی را قطعی اعلام کرد.

با پایان محدودیت های تسلیحاتی قطعنامه2231 در اکتبر2023، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، 19اسفند سال گذشته بود که اسپوتنیک خبر داد که ایران قرارداد خرید سوخو-35 از روسیه را نهایی کرده است.

به نظر می رسد با پایان محدودیت های تسلیحاتی طبق قطعنامه 2231 در اکتبر 2023، روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت و امضاکنندگان این قطعنامه در سال 2015، محدودیتی برای ارسال جنگنده های نظامی به ایران برای خود قائل نیست و به زودی این خریدهای نظامی در آسمان ایران به پرواز در خواهند آمد.

ناوگان جنگنده های ایران که در جنگ 8ساله یکی از ستون های دفاعی و هجومی کشور بودند، طی 4 دهه گذشته نوسازی نشده اند و ورود جنگنده های نسل 4 و 5 روسی به ناوگان جنگنده های کشور می تواند توان دفاع هوایی و هجومی ناوگان جنگنده های کشور را به طور قابل توجهی افزایش داده و بازدارندگی نظامی ایران را در برابر تهدیدهای نظامی به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

در همین خصوص جانشین وزیر دفاع ایران به خبرگزاری تسنیم گفت: سال گذشته نظام نوآوری دفاعی توسط وزیر دفاع ابلاغ شد و این ابلاغ خیلی اثربخش بود، اما به این معنا نیست که ما در همه حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخو-35 در آسمان ایران

سوخو-35 در آسمان ایران