مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 08:352023-11-28سياسي

بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 برابر می شود


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با تدابیر اندیشیده شده، بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 برابر افزایش می یابد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی یزدیخواه در نشست با فعالان قرآنی و فعالان جبهه انقلاب فرهنگی استان یزد که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، با اشاره به تدوین قانون بودجه سال 1403 گفت: دستگاه های دولتی، شرکت های دولتی، بانکی و موسسات در قانون بودجه سال آینده موظف هستند یک درصد از هزینه خود را با مدیریت فرهنگ و ارشاد به مسائل فرهنگی اختصاص دهند.

وی افزود: درآمد این موسسات 1٫5 برابر بودجه کل کشور است که اگر یک درصد از آن به فرهنگ اختصاص یابد، بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 برابر می شود.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این یک درصد قریب به 30 هزار میلیارد تومان می شود، در حالی که کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه هزار میلیارد تومان است.

یزدیخواه بر لزوم پیوست فرهنگی داشتن برنامه ها تأکید کرد و اظهار داشت: بنیاد تعاون بسیج چند بخش دارد که یکی از آن ها گردشگری است.

حدود 300 نقطه بومگردی شناسایی شده و مسئولان آموزش دیده اند.

وی درباره تدابیر لازم برای کاهش مرگ و میر تصادف ها گفت: 21 دستگاه دولتی موظف شده اند تا راه های کاهش تلفات جاده ای را فراهم کنند تا از آمار تاسف برانگیز قربانیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 برابر می شود

بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 برابر می شود