مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 14:552023-12-07اقتصادي

تیر تحریم ها علیه نفت روسیه به سنگ خورد


گزارش جدید مرکز تحقیقات در زمینه انرژی و هوای پاک مدعی شد مکانیزم سقف قیمت گروه هفت برای نفت روسیه، نتوانسته است به طور کامل، به هدف خود دست پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اندیشکده مرکز تحقیقات در زمینه انرژی و هوای پاک (CREA) در گزارش جدیدی اعلام کرد با گذشت یک سال از معرفی مکانیزم سقف قیمت گروه هفت برای فروش نفت روسیه که از طریق دریا حمل می شود، این مکانیزم موفق شده است درآمد مسکو از صادرات نفت را کمتر کند اما به پتانسیل کامل خود دست پیدا نکرده است.

اتحادیه اروپا، کشورهای گروه هفت و استرالیا، با هدف محدود کردن درآمدهای مسکو، از پنجم دسامبر سال گذشته، سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه را برای صادرات نفت روسیه از طریق دریا، اعمال کردند.

تحت مکانیزم سقف قیمت، شرکت های گروه هفت و اتحادیه اروپا اجازه ندارند برای نفت و فرآورده های نفتی روسیه که بالاتر از سقف قیمت تعیین شده فروخته شده اند، خدمات حمل، بیمه و فاینانس فراهم کنند.

روسیه تا حد زیادی مجبور شده است برای حمل نفت و اجتناب از رعایت سقف قیمت، به استفاده از ناوگان کشتی هایی روی بیاورد که به کشتی های شبح معروف هستند و عمده آنها را نفتکش های فرسوده، تشکیل می دهند.

این ناوگان، نفت را به کشورهایی از جمله چین و هند حمل می کنند که در مسافت بسیار دورتری در مقایسه با مشتریان سنتی روسیه قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر تحریم ها علیه نفت روسیه به سنگ خورد

تیر تحریم ها علیه نفت روسیه به سنگ خورد