مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 آذر 1402 ساعت 09:552023-12-15اقتصادي

مهندسی یک نانوکاتالیست فوق نازک برای تولید آمونیاک


یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشگاه سیتی هنگ کنگ (CityU) اخیرا یک آلیاژ دو فلزی را به عنوان یک نانوکاتالیست فوق نازک مهندسی کرده اند که می تواند عملکرد الکتروشیمیایی بسیار بهبود یافته ای را برای تولید آمونیاک از نیترات (NO3) ارائه دهد و پتانسیل زیادی .

- یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشگاه سیتی هنگ کنگ (CityU) اخیرا یک آلیاژ دو فلزی را به عنوان یک نانوکاتالیست فوق نازک مهندسی کرده اند که می تواند عملکرد الکتروشیمیایی بسیار بهبود یافته ای را برای تولید آمونیاک از نیترات (NO3) ارائه دهد و پتانسیل زیادی برای بدست آوردن سوخت عاری از کربن در آینده داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمونیاک به عنوان یک حامل انرژی بدون کربن، یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در صنعت است، اما فرآیند تولید انرژی برِ آن، هنوز برای دانشمندان به عنوان یک چالش محسوب می شود.

آمونیاک که معمولاً در کودها استفاده می شود، اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا می تواند منبع هیدروژن برای پیل های سوختی باشد و مایع شدن و انتقال آن راحت تر از هیدروژن است.

با توجه به تقاضای زیاد برای آن، بازیافت نیترات از فاضلاب آلوده به کود آمونیوم به عنوان جایگزینی برای بازتولید آمونیاک ارزشمند و پایدارتر کردن کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهندسی یک نانوکاتالیست فوق نازک برای تولید آمونیاک

مهندسی یک نانوکاتالیست فوق نازک برای تولید آمونیاک