مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-13پزشكي

سطح سروتونین مغز در شروع آلزایمر نقش دارد


یک مطالعه جدید گزارش می دهد که از دست دادن هورمون شادی موسوم به سروتونین در مغز ممکن است در کاهش عملکرد مغز با افزایش سن نقش داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از مدیسن نت، محققان اخیراً گزارش دادند افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) نسبت به افراد سالم، تا 25 درصد سطوح پایین تری از سروتونین در مناطق کلیدی مغز در ارتباط با حافظه، حل مسئله و احساسات داشتند.

به گفته محققان، این بیماران همچنین دارای سطوح بالاتر آمیلویید بتا بودند، پروتیینی که توده های سمی را در مغز بیماران آلزایمر تشکیل می دهد.

گوئن اسمیت ، محقق ارشد و پروفسور روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور، گفت: ارتباط بین میزان پایین انتقال دهنده های سروتونین و مشکلات حافظه در MCI مهم است، زیرا ممکن است یک ماده شیمیایی مغز را شناسایی کرده باشیم که می توانیم با خیال راحت هدف قرار دهیم تا نقص های شناختی و به طور بالقوه علائم افسردگی را بهبود بخشد .

وی در ادامه می افزاید: اگر بتوانیم نشان دهیم که از دست دادن سروتونین در طول زمان به طور مستقیم در انتقال از حالت MCI به بیماری آلزایمر دخیل است، داروهای ضد افسردگی ممکن است راهی مؤثر برای بهبود کمبود حافظه و علائم افسردگی باشد و بنابراین، ممکن است یک راه قدرتمند برای کُندکردن روند پیشرفت بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح سروتونین مغز در شروع آلزایمر نقش دارد

سطح سروتونین مغز در شروع آلزایمر نقش دارد