مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 17:252023-11-28اقتصادي

بررسی اقتصادی صنعت خاموش فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز


نشست تخصصی جایگاه فرش در اقتصاد ایران تحت عنوان برنامه چشم انداز با حضور مسئولان، فعالان و اساتید این حوزه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی نشست تخصصی جایگاه فرش در اقتصاد ایران تحت عنوان برنامه چشم انداز با حضور مسئولان، فعالان و اساتید این حوزه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

زهرا کریمی، استاد دانشگاه تبریز در این نشست، با اشاره به نقاط قوت صنعت فرش، جایگاه فرش را بسیار ویژه از مباحث فرهنگی، اقتصادی و جامعه شناختی در اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: صنعت فرش در مقایسه با صنایع دیگر نیازمند مواد اولیه، ابزار آلات و تکنولوژی از کشورهای دیگر نیست و فرش در کشور ما درون زا و محصول تکنولوژی محصول است، در این راستا نیز دارای واحدهای تولیدی خصوصی قدرتمند در استان هستیم.

وی تصریح کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشرو در کشور است که بالای 80 درصد از صنعت آن در دست بخش خصوصی قرار دارد و هم چنین به جایگاه سیاست گذاری و ریل گذاری دولت در بعضی از بخش های اقتصادی ایمان و اعتقاد داریم.

وی، مشکلات را دو سویه میان صنعت و نیروی کار قلمداد کرد و ادامه داد: امروزه تحولی در دنیا به نام رمز ارزها اتفاق افتاده که افراد با سرمایه مالی اندک در بازار رمز ارزها سرمایه گذاری می کنند و دیگر اشتیاقی برای کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اقتصادی صنعت خاموش فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

بررسی اقتصادی صنعت خاموش فرش در دانشگاه هنر اسلامی تبریز