مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 20:302023-11-27اجتماعي

فناوری محققان ایرانی برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری های لیتیومی


یک شرکت دانش بنیان با توسعه فناوری ساخت جداسازهای باتری های لیتیومی سازگار با محیط زیست، باعث جلوگیری از آتش گرفتن این باتری ها شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ امید جوادی، مدیر شرکت دانش بنیان سازنده جداسازهای سازگار با محیط زیست به کمک فناوری نانو توضیح داد: جداساز یا سپراتور، یکی از چهار جزء اصلی باتری محسوب می شود که در واقع یک لایه یا فیلم غشای پلیمری است و بین الکترود مثبت و منفی باتری قرار می گیرد.

این بخش دو نقش اصلی ایفا می کند که یکی تضمین ایمنی باتری و دیگری، ارتقای عملکرد و مقاومت داخلی باتری است.

وی افزود: الکترون ها در حین فرایند شارژ و دشارژ یون های لیتیوم از میان تخلخل های سپراتور عبور می کنند؛ بنابراین جنس سپراتور روی عملکرد، طول عمر و مقاومت داخلی باتری تاثیر گذار است.

باتری لیتیوم-یون امروزه عملکردهای متنوع و بازار بسیار بزرگی دارد از جمله خودروهای الکتریکی، موتور، دوچرخه، اسکروترهای برقی، منابع ذخیره انرژی، وسایل الکترونیکی همراه و هوافضا مورد استفاده قرار می گیرند.

جوادی با اشاره به ضرورت توسعه فناوری ذخیره سازهای انرژی با توجه به پیشرفت های فناورانه در دنیا افزود: فوریه 2018 کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالت متحده درباره باتری های با چگالی انرژی بالا، بیش از 25 هزار حادثه داغ شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری محققان ایرانی برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری های لیتیومی

فناوری محققان ایرانی برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری های لیتیومی