مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 10:152023-11-29اقتصادي

آمار بازرسی از کارگاه های پرخطر اعلام شد


مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام بیش از 64 هزار فقره بازرسی از کارگاه های پرخطر در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه بحث پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین نامه های قانونی از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می رود که نه تنها در کاهش هزینه های اضافی ناشی از حوادث موثر است، بلکه به دلیل منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی نظیر حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید موجب ایجاد انگیزه در کارفرمایان می شود.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار از انجام حدود 65 هزار فقره بازرسی از کارگاه های پرخطر در شش ماه نخست سال خبر داد و گفت: مشارکت کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در ایمن سازی محیط کار طی این مدت 106 درصد تحقق یافته است.

بازرسان کار با نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و ضوابط حفاظت فنی و ایمنی در حفظ و صیانت از جان نیروهای کار، ارتقای کیفیت تولید و بهره وری و امنیت شغلی کارگران موثرند؛ لذا هر چه نظارت بر کارگاه ها و محیط های کارگری کامل تر و به روزتر باشد موجب کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد.

سالانه 420 هزار بازرسی از کارگاه های سطح کشور به منظور نظارت برحفظ و صیانت نیروی کار انجام می گیرد و حدود 360 هزار ابلاغیه رفع نواقص به کارگاه ها ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار بازرسی از کارگاه های پرخطر اعلام شد

آمار بازرسی از کارگاه های پرخطر اعلام شد