مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 15:402023-11-23اقتصادي

تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم


یک پژوهشگر جمعیت نسبت به افزایش سن جمعیت و شیوع سالمندی، کاهش آمار ازدواج و کاهش فرزندآوری در سطح جامعه هشدار داد و افزود: برای رفع مشکل کاهش نرخ جمعیت، - ایسنا/همدان یک پژوهشگر جمعیت نسبت به افزایش سن جمعیت و شیوع سالمندی، کاهش آمار ازدواج و کاهش فرزندآوری در سطح جامعه هشدار داد و افزود: برای رفع مشکل کاهش نرخ جمعیت، فقط چهار سال فرصت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد تقی شفیعی پنجشنبه دوم آذر ماه در دومین مجمع سلامت سالیانه ملایر که با موضوع جوانی جمعیت برگزار شد ، تصریح کرد: برخلاف اعتقاد خیلی از افراد که معترفند نخستین چالش در حوزه جمعیت مسئله اقتصادی است، اما از نظر علمی و روانشناسی ثابت شده است که شاخص های دیگری در کاهش رشد جمعیت ایران تاثیرگذار بوده است.

وی با استنادهای علمی و پژوهشی به آنچه در کشورهای غربی در بحث ازدواج رخ داده است، افزود: باید در زمینه رفع مشکل جمعیت و کاهش ازدواج از تجربیات برخی کشورها استفاده کنیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه تا 15 سال آینده ما در ابر سیاه چاله جمعیتی گرفتار خواهیم شد، گفت: متاسفانه زیرساخت های خدمات رسانی به سالمندان در کشور ما وجود ندارد و قطعاً آنچه برای ما رخ خواهد داد تا 150 سال آینده کمبود جمعیت را جبران نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم

تا 15 سال آینده در سیاه چاله جمعیتی گرفتار می شویم