مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:362023-12-14پزشكي

وقوع سونامی خاموش در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در همایش ملی سالمندی در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت با اشاره به سالمندی و چالش های بهداشتی و درمانی آن اظهار کرد: تا سال 1430 جمعیت سالمندی دو تا سه برابر فعلی خواهد شد.

  وی با بیان اینکه حدود 400 هزار نفر از سالمندان دارای بیماری های متعددی هستند، افزود: افزایش جمعیت سالمندی در کشور در حال وقوع یک سونامی خاموش است.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عمر افراد جامعه 20 سال بیشتر شده، گفت: پیشرفت علم پزشکی یکی از دلایل افزایش طول عمر و سالمندی است .

آشوبی با اشاره به بروز بسیاری از بیماری ها در جمعیت سالمندی بیان کرد: 90 درصد سالمندان در کشور ما یک بیماری، 70 درصد دو بیماری و 50 درصد سالمندان سه بیماری و بیشتر دارند.

  وی با بیان اینکه در سال 1365 بیشترین رشد جمعیت را کشور شاهد بودیم اما اکنون وضعیت برعکس شده، افزود: این پدیده با کاهش نرخ باروری و عمر طولانی شکل گرفته و با کاهش تولد و افزایش طول عمر، سهم افراد سالخورده از کل جمعیت در حال افزایش است.

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالمندان در برابر بیماری ها بیشتر از بقیه جامعه آسیب پذیرند، گفت: درواقع زمانی که افراد سالمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع سونامی خاموش در ایران

وقوع سونامی خاموش در ایران