مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-18اجتماعي

جنگل های درختی یا جنگل های خورشیدی، کدامیک بهتر است؟


از دیرباز اعتقاد بر این بوده است که بهترین راه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کاشت درختان جدید است، به خصوص که قطع جنگل های همیشه سبز استوایی نقش مهمی در تشدید بحران زیست محیطی داشته است.

- ایسنا/خراسان رضوی از دیرباز اعتقاد بر این بوده است که بهترین راه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی کاشت درختان جدید است، به خصوص که قطع جنگل های همیشه سبز استوایی نقش مهمی در تشدید بحران زیست محیطی داشته است.

جنگل های سرسبز یکی از برترین نمادهای قدرت طبیعت هستند، از فراوانی حیات گیاهی و جانوری که در میان پوشش گیاهی انبوه آن پناه می گیرند تا تأثیر مثبتی که بر آب وهوای زمین می گذارند و تا حدی به کمک فتوسنتز دی اکسیدکربن را حذف می کنند همچنین، اثرات گرمایش جهانی را کاهش می دهند.

قطع جنگل های همیشه سبز استوایی نقش مهمی در تشدید بحران آب وهوا ایفا کرده است و بسیاری از ابتکارات زیست محیطی بر احیای جنگل های تخریب شده یا کاشت درختان جدید تمرکز دارند.

مشکل این است که حتی اگر بخواهیم تمام سطح سیاره را با درختان بپوشانیم، نیروی فتوسنتزی عظیم حاصل، هنوز برای جذب مازاد دی اکسید کربن به عنوان گاز گلخانه ای اصلی که در طول 150 سال گذشته فعالیت های انسانی به اتمسفر پمپ شده است کافی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های درختی یا جنگل های خورشیدی، کدامیک بهتر است؟

جنگل های درختی یا جنگل های خورشیدی، کدامیک بهتر است؟