مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 17:372023-12-10پزشكي

غربالگری فشار خون و دیابت بیش از 200 هزار نفر در استان اردبیل


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: در روند اجرای پویش ملی سلامت 243 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تحت غربالگری فشار خون و دیابت قرار گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل محمد جعفرزاده اظهار کرد: در آخرین روند اجرای پویش ملی سلامت در استان اردبیل 909 هزار و 771 نفر از جمعیت این استان مشمول طرح غربالگری دیابت و فشار خون هستند که تا به امروز 243 هزار نفر معادل 28 درصد افراد مشمول بالای 18 سال در این طرح مشارکت داشته و مورد غربالگری قرار گرفته اند.

شناسایی 1809 نفر مبتلا به فشارخون بالا وی افزود: در افراد غربالگری شده تعداد یک هزار و 809 نفر مبتلا به فشار خون بالا و تعداد یک هزار و 974 نفر دارای بیماری دیابت شناسایی شدند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تشریح کرد: اجرای پویش ملی سلامت در استان اردبیل از 20 آبان شروع شده و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به محدودیت زمانی اجرای طرح، از همه افراد بالای 18 سال استان درخواست می شود تا در اسرع وقت به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه و از وضعیت سلامت خود نسبت به ابتلای احتمالی به دیابت و فشار خون بالا مطمئن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری فشار خون و دیابت بیش از 200 هزار نفر در استان اردبیل

غربالگری فشار خون و دیابت بیش از 200 هزار نفر در استان اردبیل