مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 15:552023-12-04پزشكي

بسیج امکانات برای تحقق غربالگری فشارخون و دیابت


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج امکانات و استعداد در تحقق غربالگری فشارخون و دیابت تأکید کرد و گفت: تداوم غربالگری فشارخون و دیابت می تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در نشست هم اندیشی پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت در سالن همایش های معاونت بهداشتی استان با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری اظهار کرد: تمامی اقدامات بهداشتی نظیر غربالگری ها جهت تکمیل برنامه جامع سلامت خانواده است.

وی آگاهی زودتر و مراقبت مؤثرتر را در پویش ملی غربالگری ها مؤثر دانست و افزود: پیشروی برنامه هایی بهداشتی و بیماریابی و کنترل بیماران سهم قابل توجهی از شمار بیماران در کادر درمان را کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت ارتباط مردم با نظام شبکه تأکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از ظرفیت بی نظیر دانش آموزان، غربالگری ها را به سبب بیماریابی و کاهش اشغال تخت های در درمان، افزایش داد.

آشوبی جدی گرفتن اقدامات بهداشتی را در کاهش هزینه های مردم و دولت مؤثر دانست و بیان کرد: تداوم غربالگری فشارخون و دیابت می تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیج امکانات برای تحقق غربالگری فشارخون و دیابت

بسیج امکانات برای تحقق غربالگری فشارخون و دیابت