مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 08:052023-12-20بين الملل

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟


وتوی پینگ پنگی قطعنامه های پیشنهاد شده بازیگران مختلف در شورای امنیت نشان دهنده اوج گیری رقابت ژئوپلیتیکی میان قدرت های نوظهور و بلوک غرب است.

- وتوی پینگ پنگی قطعنامه های پیشنهاد شده بازیگران مختلف در شورای امنیت نشان دهنده اوج گیری رقابت ژئوپلیتیکی میان قدرت های نوظهور و بلوک غرب است.

علاوه بر این، تداوم وضعیت بن بست در این نهاد بین المللی نشان دهنده حمایت بی قیدوشرط واشنگتن، بروکسل و لندن از رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد بیات؛ کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت؛ پس از پایان جنگ جهانی دوم کشورهای فاتح تصمیم گرفتند با الهام از ایده وودرو ویلسون ، رییس جمهور وقت آمریکا باشگاهی از قدرت های جهانی ایجاد کنند که بتوانند با ابزارهای دیپلماسی، تحریم و در نهایت جنگ موازنه قوا را حفظ و نظم به محیط آنارشی روابط بین الملل بازگردانند.

برهمین اساس شورای امنیت سازمان ملل متحد به محلی برای رایزنی درباره تحولات جاری در نظام بین الملل و اجماع قدرت های بزرگ بر سر مناقشات منطقه ای- بین المللی بدل شد.

به گواه تاریخ روابط بین الملل، در میان مناقشات بزرگ جهانی همواره استثنایی وجود داشته و آن هم موضوع اشغال فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟

چرا شورای امنیت ناکارآمد شده است؟