موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - قيمت طلا و سكه - سود سهام عدالت - افزايش حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - بيمارستان ابن سينا - زعفرانيه - باشگاه داماش - باريسيتينيب - امنيت شغلي خبرنگاران - تلفات سيل - فولكلور - منوچهر والي زاده - تنباكوي قاچاق - جام ملت هاي آفريقا - پاشنه آشيل پرسپوليس - معاون اول رييس ومهوري - رييس شبكه دامپزشكي سبزوار - رييس دانشگاه علوم پزشكي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 10:002023-12-05اقتصادي

شناخت فیزیولوژی میوه، عامل کاهش هدررفت محصولات باغی/ راهکارهای کاهش ضایعات انار


هر ساله وقتی موعد برداشت یاقوت سرخ ساوه می رسد، این سوال مطرح می شود که چند درصد از تولید این میوه دارای مزیت صادراتی، برنامه محور است، چه میزان از محصول برداشت شده تبدیل به ضایعات می شود و این ضایعات در چه مراحلی از تولید اتفاق می افتد.

- ایسنا/مرکزی هر ساله وقتی موعد برداشت یاقوت سرخ ساوه می رسد، این سوال مطرح می شود که چند درصد از تولید این میوه دارای مزیت صادراتی، برنامه محور است، چه میزان از محصول برداشت شده تبدیل به ضایعات می شود و این ضایعات در چه مراحلی از تولید اتفاق می افتد.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی می گوید: با شناخت فیزیولوژی میوه، می توان شرایط مناسب پس از برداشت محصول را تا زمان عرضه شناسایی و تعیین کرد و این مهم در کاهش هدررفت محصول بسیار موثر است.

به گفته وی، سالانه حدود یک میلیون و 280 هزار تن انار از 96 هزار هکتار باغ انار کشور برداشت می شود و تمام استان های کشور به جز همدان، سهمی از تولید انار دارند.

زهرا جلیلی مقدم با بیان اینکه در واقع انار میوه بومی ایران بوده و از دیرباز کشت آن در اکثر مناطق کشور انجام شده است، به ایسنا گفت: مسلما در خصوص محصولات باغی، برنامه تولید بستگی به میزان تقاضا و مصرف تازه خوری، میزان مصرف به صورت فرآورده های جانبی و صنعتی و میزان صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت فیزیولوژی میوه، عامل کاهش هدررفت محصولات باغی/ راهکارهای کاهش ضایعات انار

شناخت فیزیولوژی میوه، عامل کاهش هدررفت محصولات باغی/ راهکارهای کاهش ضایعات انار