مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 19:402023-11-28سياسي

مصوبه و لایحه ای که ستون های وزارت خارجه را می لرزاند


مصوبه مجلس در برنامه هفتم و لایحه اخیر دولت موسوم به «مقابله با تحریم ها» چه تاثیری بر شأن وزارت امور خارجه دارد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اعتماد، در مدت اخیر مصوباتی صورت گرفته و لایحه ای به مجلس ارایه شده که می توان آن را تضعیف نهادی تاثیرگذار یعنی وزارت امور خارجه دانست؛ نهادی که فارغ از دولت ها و نظام سیاسی حاکم، شأن بین المللی آن باید برای اثرگذاری در جهت حفظ منافع مردم ایران حفظ شود.

اما در مدت اخیر ابتدا با مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه این نهاد تضعیف شده و حالا با لایحه اخیر دولت که 23 آبان ماه گذشته در مجلس اعلام وصول شدو امضای شخص وزیر امور خارجه در پای آن دیده می شود.

لایحه مقابله با تحریم ها طبق لایحه ای که دولت با نام مقابله با تحریم ها و با امضای وزیر امور خارجه و رییس جمهوری تقدیم مجلس کرده، بناست که کارگروهی به نام کارگروه مقابله با تحریم تشکیل شود.

در بخش مقدمه توجیهی، دلیل نگارش چنین لایحه ای ضرورت مقابله موثر و اصولی با تحریم ها ، حمایت های کافی از شهروندان متاثر از تحریم ، مانع شدن از اثرگذاری این تحریم ها در قلمرو کشور ، ایجاد ضمانت اجرا های مناسب برای مقابله با تحریم کنندگان و تبعیت کنندگان از تحریم و همچنین عدم وجود قانون جامع در این خصوص مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه و لایحه ای که ستون های وزارت خارجه را می لرزاند

مصوبه و لایحه ای که ستون های وزارت خارجه را می لرزاند