مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 09:302023-12-02اقتصادي

عرضه نانو فیلترهایی برای حذف آلاینده های پساب


محققان دانشگاه شهید بهشتی برای تصفیه آب ها و همچنین شیرین سازی آب نانو فیلترهایی را عرضه کردند که راندمان بالایی در حذف آلاینده ها دارند.

- محققان دانشگاه شهید بهشتی برای تصفیه آب ها و همچنین شیرین سازی آب نانو فیلترهایی را عرضه کردند که راندمان بالایی در حذف آلاینده ها دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زینب سلحشور از محققان این طرح گفت: در حال حاضر و با رشد اقتصادی جهانی، نگرانی ها در مورد بسیاری از مسائل محیط زیست افزایش یافته و متعاقب آن نیز بحران آب در بسیاری از کشورهایی که برای برآورده کردن نیازهای آبی سالیانه یا فصلی خود با کمبود آب مواجه هستند، به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: در شرایط کاهش منابع آب، جست وجو برای منابع آبی جدید و نیاز به بازیافت آب، موضوع آلودگی آب به عنوان یک مشکل فراگیر مطرح است؛ بنابراین استفاده از فناوری های تصفیه و استفاده مجدد از منابع آب غیرمتعارف یا شیرین سازی منابع آب شور و لب شور نقشی کلیدی در حل بحران آب در آینده دارند.

سلحشور افزود: تصفیه و استفاده مجدد از منابع آب غیرمتعارف به منظور تأمین آب برای مقاصد مختلف از قبیل آبیاری، خنک کننده های نیروگاه ها، فرآیندهای صنعتی و تغذیه آب های زیرزمینی به کار گرفته شده است که برای رسیدن به این اهداف راه های مختلفی از قبیل لاگون های هوادهی، لجن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نانو فیلترهایی برای حذف آلاینده های پساب

عرضه نانو فیلترهایی برای حذف آلاینده های پساب