مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 08:552023-11-26بين الملل

چرا واشنگتن و تل آویو باید نگران یمن باشند؟


هنگامی که بمب افکن های ائتلاف سعودی ششم فروردین 1394 خورشیدی حمله بی امان خود به زیرساخت های یمن را آغاز کردند، خوش بین ترین کارشناسان نظامی حد مقاومت یمنی ها را نهایتاً یک ماه پیش بینی می کردند.

- هنگامی که بمب افکن های ائتلاف سعودی ششم فروردین 1394 خورشیدی حمله بی امان خود به زیرساخت های یمن را آغاز کردند، خوش بین ترین کارشناسان نظامی حد مقاومت یمنی ها را نهایتاً یک ماه پیش بینی می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شهروند در ادامه نوشت: این عملیات که نام طوفان قاطعیت را بر خود داشت، مورد حمایت اغلب قدرت های غربی خصوصاً آمریکایی ها بود.

این میان دیگر کشورهای جهان نیز با پیشه کردن سکوت، بر توسعه طلبی سعودی ها که به بهانه حمایت از دولت عبدربه منصور هادی انجام می شد، به نوعی صحه گذاشتند.

جنگنده های پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این عملیات مشارکت داشتند و سومالی نیز استفاده از پایگاه های نظامی خود برای حمله به یمن را مجاز اعلام کرد.

اتحادیه عرب هم پشتیبانی اش را از عملیات سعودی ها اعلام کرد و جز یکی دو کشور که ایران در رأس آن ها قرار داشت، تقریباً همه جهان مستقیم یا غیرمستقیم در برابر حوثی های یمن قد علم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واشنگتن و تل آویو باید نگران یمن باشند؟

چرا واشنگتن و تل آویو باید نگران یمن باشند؟