مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 16:252023-11-27سياسي

ابزار ترویج فرهنگ و عفاف، شهرسازی مناسب با آن است


عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در شهر معاصر نمی توان با آیات الهی ارتباط برقرار کرد و در نتیجه اعتقادات سست می شود، تصریح کرد: ابزار ترویج فرهنگ و عفاف شهرسازی مناسب با آن است.

- ایسنا/قم عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در شهر معاصر نمی توان با آیات الهی ارتباط برقرار کرد و در نتیجه اعتقادات سست می شود، تصریح کرد: ابزار ترویج فرهنگ و عفاف شهرسازی مناسب با آن است.

دکتر محمدمنان رییسی عضو هیئت علمی دانشگاه قم در پنجمین نشست تخصصی همایش گفتمان سازی تاثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده که امروز شش آذرماه در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام در خصوص رابطه مفهوم عفاف و حجاب با نظام کالبدی و فضای زیست انسان ها، بیان کرد: اسلام در بسیاری از مسائل حزبی مانند سبک لباس و آداب روزمره ورود کرده پس بسیار بدیهی است اصول معماری شهری را نیز تعریف کرده است؛ برای مثال اسلام به کرات بر عدالت در شهرسازی تاکید ورزیده است.

رییسی با اشاره به سیر تاریخی تضعیف فرهنگ حجاب، بیان کرد: این فرهنگ از اواسط دوران قاجار شروع شد و عمارت شمس العماره ماحصل این سیر است.

وی ادامه داد: در زمان رضاشاه نیز اداره بلدیه برای بازسازی خانه های معابر اسلامی شرط گذاشت که نمای خانه باید به سمت معابر اصلی باشد که این مسئله با تعالیم اسلام در تعار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزار ترویج فرهنگ و عفاف، شهرسازی مناسب با آن است

ابزار ترویج فرهنگ و عفاف، شهرسازی مناسب با آن است